July 27, 2014

به زیبا ترین شب ِ سال


دیگر نمیرود دستم که بنویسد جمله ای برای ِ تو

نه دلم

هرگز نبوده انتظارم که گُم شوی 

میان خنزل پنزل های کهنهء افکارم

.آه نبود، عاشقی 

که فریادش کنم در دودی ِ سیگار

 و یا 

در فال قهوه، یاکه در حزیان

بیماری نبود عشق ، که بستری کند مرا، در تبی چهل درجه

درد نیست عشق

که به دنبال دستمال بگردی برای بستنش بر شقیقه ات
مثل وبا 

میگیرد
آهسته آهسته
راه گلویت، که حتی نتوانی نوشیدن، که مبادا تَنگَت
این همه که گفته اند، عشق نیست
که با تنبک و ساز بشود سرائیدش
که با موسیقی پاپ تخته بیاندازی در شلنگش
و دلم دلم را سر دهی
عشق
مثل انقلاب
خون میخواهد
هر روزش
نمیشود
بُرید سرش را،
زیر آب کرد
پیکرش را
تا از آسیاب بیاُفتد‌
آب، بر وفق مُراد
!نه
این عشق است
آن را پنهان نمیشود کرد در پستوی‌ خانه
یاکه فراموش
به خاطر کُنده و ساطور ِ آن جوانمرد قصاب
که مینوازد تار در هر بندش
دل وجگر که نیست
دل و روده هم
و یا، تخیلی از پیش ساخته، که در ترنمش
،
عشق لِنگهءکفش نیست
که با دو پا، پیله کنی در تَنگش.
عشق انقلابی سفید است، مثل ماست
.نمیتوانی بگویی که سیاه است، به خاطر رنگ ِ تغارش

**
آسمان ِ دود گرفتهء افکارم
و این حزن ِ دُچار لبخندت
آن ندانم ِ دانا
و آن دفع
که آن نیستم، که تو گویی
آنکه تو میدانی و کمی از آنرا من

دیگر نمیرود دستم که بنویسد جمله ای برای ِ تو

نه دلم

هرگز نبوده انتظارم، که گُم شوی میان خنزل پنزل های، کهنهء افکارم

هرگز

دامون
٢٧/٠٧/٢٠١٤
نقاشی، از دامون

No comments:

دلشده گان

Blog Archive

About Me

My photo
سخن سرآمد تمامی افکار را در تجمع خطوط می انگارد، آنگونه که خاک با وزش باد دانهء محاجر را ‌ در لفاف خویش به آغوش میکشد و طراوش هر قطرهء باران نمناکی بهشت بعید را مهیّا گُستاخی قلم اما، پارچه ای سپید را با جوهری چکیده از اندیشه به گُلستانی الوان بَدَل که داد را از بیداد تمیز میدارد دامون** ١٩/٠١/١٣٨٩

My Blog List